Gujarat'ın SWAGAT Online Uygulaması
SWAGAT Online, Gujarat Eyaleti'nde vatandaşların şikayetlerini etkili bir şekilde iletmesi için geliştirilmiş bir uygulamadır. 24 Nisan 2003'te başlatılan bu uygulama, dijital ve iletişim teknolojilerini kullanarak, vatandaşlar ile devlet yetkilileri arasında doğrudan bir bağlantı sağlar. Uygulama, her ay düzenlenen şikayet çözüm oturumları ile, vatandaşların dilekçelerinin hızlı bir şekilde yanıtlanmasını sağlar. Ayrıca, kullanıcılar başvurularının durumunu çevrimiçi olarak takip edebilirler.
SWAGAT, 2008'de genişleyerek 248 alt bölge ofisine ulaşmış ve 6.25 milyon vatandaşa hizmet vermeye başlamıştır. Bu uygulama, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri çerçevesinde iyi yönetişimi teşvik eder. Kullanıcı dostu arayüzü sayesinde, vatandaşlar şikayetlerini kolayca iletebilir ve takip edebilirler.